Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO „www.metale-online.pl”
§ 1 POSTANOWIENIA WSTĘPNE
- Regulamin skierowany jest do Konsumentów, Konsumentów – Przedsiębiorców oraz Przedsiębiorców i określa zasady składania zamówień oraz sprzedaży blach perforowanych i siatek zgrzewanych Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Usługowo-Handlowego PERFOPOL Sp. z o.o. za pośrednictwem Sklepu Internetowego „Metale-online.pl” https://metale-online.pl/
- Właścicielem i operatorem Sklepu Internetowego „Metale-online.pl” jest PPUH PERFOPOL Sp. z o.o. z siedzibą w Starachowicach 27-200, ul. Radomska 76. Tel: (+48) 41 274 58 08, (+48) 41 274 96 41, fax. (+48) 41 274 02 98. NIP: 6640000822, KRS 0000206488, REGON 008489288.
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych powyżej. Kontakt telefoniczny jest możliwy tylko w dni robocze w godzinach od 8.00 do 15.00.
- PPUH Perfopol sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie. Zmienione warunki Regulaminu zostaną udostępnione na stronie internetowej sklepu pod adresem metale-online.pl w zakładce Regulamin. Klienci Sklepu zostaną poinformowani o zmianach wprowadzonych w regulaminie drogą mailową.
- Wszelkie rysunki, ilustracje, wzory użytkowe, towarowe itp., dostępne na stronie www.metale-online.pl podlegają ochronie autorskiej oraz ochronie przewidzianej przez przepisy prawa własności przemysłowej. Wszelkie rysunki, ilustracje, opisy i inne informacje przekazane na stronie www.metale-online.pl Kupującemu przeznaczone są jedynie do zobrazowania ogólnego opisu zamówienia, pozostają własnością PERFOPOL i zabrania się ich kopiowania i udostępniania osobom trzecim bez pisemnej zgody Zarządu PPUH PERFOPOL.
§ 2 DEFINICJE
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę, w ramach sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – osoba prawna PPUH PERFOPOL Sp. z o.o. z siedzibą w Starachowicach 27-200, ul. Radomska 76. Tel: (+48) 41 274 58 08, (+48) 41 274 96 41, fax. (+48) 41 274 02 98. NIP: 6640000822, KRS 0000206488, REGON 008489288.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów w sklepie.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej , której odrębna ustawa przyznaje zdolność do czynności prawnej, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze sklepu.
- Przedsiębiorca – Konsument –klient , który jest osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej zgodnie z CEIDG.
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Sklep – Sklep internetowy prowadzony przez sprzedawcę pod adresem https://metale-online.pl/
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą formularza zamówienia, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży produktu lub produktów.
- Konto – konto Klienta w sklepie na którym są gromadzone informacje podane przez Klienta oraz informacje o zamówionych przez niego produktach.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w sklepie, umożliwiający utworzenie konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w sklepie umożliwiający złożenie zamówienia, w szczególności poprzez dodanie produktów do koszyka oraz określenie warunków umowy sprzedaży w tym sposobu płatności i dostawy.
- Koszyk – element oprogramowania sklepu, w którym widoczne są wybrane przez klienta produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych zamówienia oraz ilości produktów.
- Produkt – dostępna w sklepie rzecz ruchoma stanowiąca przedmiot umowy pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży produktu/produktów zawierana albo zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem sklepu internetowego.
- Czas realizacji zamówienia – przez czas realizacji rozumiemy czas liczony od przyjęcia zamówienia do realizacji aż do momentu wysyłki. Do czasu realizacji należy doliczyć czas dostarczenia przesyłki przez firmę kurierską Raben Sp. z o.o. według jej regulaminu.
§ 3 WYMAGANIA TECHNICZNE
Do korzystania ze sklepu w tym składania zamówień niezbędne są:
- Urządzenia końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową.
- Aktywne konto poczty elektronicznej (email).
- Włączona obsługa plików cookies.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu sklepu spowodowane siłą wyższą, zakłóceniami technicznymi, niedozwolonym działaniem osób trzecich.
§ 4 SKŁADANIE i REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- W celu złożenia zamówienia produktu/produktów za pośrednictwem sklepu należy: - wybrać odpowiedni produkt - następnie określić ilość sztuk, przeliczyć wartość oraz dodać go do koszyka. Ceny i daty dostawy zmieniają się w zależności od ilości i dostępności produktów.
- Złożenie zamówienia wymaga założenia konta w Sklepie. W przypadku pierwszego zamówienia należy wypełnić formularz rejestracji danymi osobowymi (szczegółowe postanowienia odnośnie danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności) oraz zaakceptować warunki regulaminu Sklepu „Metale-online.pl”. Dane osobowe zostaną zapamiętane przez system i będą dostępne po zalogowaniu.
- Po złożeniu zamówienia, na adres mailowy podany przy rejestracji zostanie wysłane automatyczne potwierdzenie otrzymania zamówienia.
- Przyjęcie zamówienia do realizacji rozpoczyna się od mailowego potwierdzenia rozpoczęcia realizacji danego zamówienia.
- Sklep zastrzega sobie prawo do wprowadzania nowych i wycofywania starych towarów z oferty sklepu internetowego, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu bądź wprowadzania w nich zmian.
- Składając zamówienie w sklepie internetowym „Metale-online.pl” klient potwierdza, że zapoznał się i akceptuje postanowienia poniższego Regulaminu.
Realizacja zamówienia:
- Zawarcie umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą następuje po złożeniu zamówienia i potwierdzeniu przez Sprzedawcę jego przyjęcia zgodnie z pkt 4 powyżej.
- Dział sprzedaży internetowej pracuje w każdy dzień roboczy w godzinach od 8:00 do 15:00.
- Zamówienia złożone w dni powszednie po godz. 14.00 lub w soboty, w niedziele oraz w święta będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
- Czas realizacji zamówienia podany jest odpowiednio przy każdym z dostępnych produktów. Przez czas realizacji rozumiemy czas liczony od przyjęcia zamówienia do realizacji aż do momentu wysyłki. Do czasu realizacji należy doliczyć czas dostarczenia przesyłki przez firmę kurierską Raben Sp. z o.o. według jej regulaminu (https://polska.raben-group.com/)
- Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że towar jest dostępny w magazynie. W przypadku niedostępności towarów objętych zamówieniem Klient jest informowany o terminie dostępności tego towaru i przewidywanym terminie realizacji zamówienia. Jeżeli Klient nie wyrazi zgody na wydłużenie czasu realizacji zamówienia może całkowicie zrezygnować z zamówienia bądź też zrezygnować tylko z pozycji, która wydłuża czas realizacji zamówienia.
- W trakcie składania zamówienia Klient określa formę dowodu zakupu, który chce otrzymać – paragon fiskalny lub fakturę VAT. W przypadku drugiej opcji należy utworzyć konto biznesowe oraz podać dane do fakturowania.
- Koszty opakowania oraz dostawy pokrywa operator sklepu, tj. PPUH PERFORPOL Sp. z o.o. NIP 6640000822.
- Faktura VAT wystawiana jest w chwili, gdy wszystkie zamówione przez klienta towary są skompletowane i gotowe do wysyłki.
- W przypadku wystawienia faktury VAT Klient wyraża zgodę na wystawienie faktury VAT bez podpisu nabywcy.
- Oryginał faktury VAT jest dołączany do paczki i wysyłany wraz z zamówionym towarem lub po wyrażeniu zgody na wskazany przez Klienta adres mailowy jako e-faktura.
Formy płatności:
- Wszystkie ceny podane w Sklepie Internetowym „Metale-online.pl” wyrażone są w złotych polskich i są cenami netto, do których w momencie zakupu zostanie doliczona odpowiednia stawka podatku VAT.
- Płatności realizowane są poprzez serwis Przelewy24 https://www.przelewy24.pl/ § 5 DOSTAWA PRODUKTÓW 1. Zamówione produkty będą dostarczone przesyłką kurierską firmy „Raben Polska Sp. z o.o.”. 2. Doręczenia kurierskie są realizowane zgodnie z regulaminem firmy kurierskiej.
- Adres dostawy dla przesyłki, musi być precyzyjnie określony przez Klienta tak aby możliwe było jej skuteczne doręczenie w tych godzinach. O wysłaniu towaru Sprzedawca poinformuje w mailu wysyłanym w momencie przekazania paczki firmie kurierskiej.
- Wszystkie przesyłki są profesjonalnie zabezpieczone. Z uwagi na możliwość uszkodzenia towaru Klient jest zobowiązany do dokładnego sprawdzenia stanu przesyłki oraz jej zawartości w obecności kuriera, który ma obowiązek umożliwić to Klientowi. Przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu uszkodzenia towaru w czasie transportu. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń należy spisać protokół szkody (dostępny u kuriera) zawierający datę, godzinę doręczenia oraz dokładny opis uszkodzeń lub braków, a następnie niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą. Zgłoszenia z tytułu uszkodzenia w transporcie bez protokołu szkody nie będą rozpatrywane.
- Zamówienia realizowane są tylko na terytorium Polski.
- Odbiór osobisty w siedzibie firmy w Starachowicach jest możliwy, wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym lub e-mailowym uzgodnieniu dogodnego terminu odbioru towaru.
§ 5 REKLAMACJA I GWARANCJA
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi towar wolny od wad.
- Różnice wynikające z indywidualnych ustawień komputera Klienta (kolor, proporcje itp.) nie mogą być podstawą reklamacji zakupionego towaru.
- Reklamacji podlegają wyłącznie wady powstałe z przyczyn leżących po stronie Sprzedawcy.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru, Konsument oraz Konsument- Przedsiębiorca ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych w trakcie transportu będą uwzględniane jedynie w przypadku sprawdzenia przez klienta zawartości przesyłki w chwili jej odbioru. Warunkiem przyjęcia tego typu reklamacji jest przesłanie na adres naszej firmy protokołu reklamacyjnego spedytora spisanego w jego obecności.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie na adres: PPUH PERFOPOL SP. Z O.O. UL.RADOMSKA 76 27-200 STARACHOWICE lub drogą elektroniczną na adres: sklep@metale-online.pl
- Reklamacja musi zawierać: - datę zgłoszenia reklamacji - dane Klienta (nazwa firmy, osoba do kontaktu, adres, telefon, telefax) - numer faktury/paragonu z towarem, którego dotyczy reklamacja - zdjęcia reklamowanego produktu, na których wyraźnie widać wadę - dokładny opis określający, czego dotyczy reklamacja lub w przypadku uszkodzeń w transporcie, protokół szkody spisany w obecności spedytora.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 7 dni od daty jej otrzymania.
- Po rozpatrzeniu reklamacji, klient drogą elektroniczną lub pisemną otrzyma informację o sposobie rozpoznania reklamacji.
- W przypadku uwzględnienia reklamacji towar zostanie odebrany przez sklep metale-online.pl
§ 6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument oraz Konsument – Przedsiębiorca ma prawo odstąpienia w terminie 14 dni kalendarzowych od umowy sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- W przypadku umowy, która obejmuje wiele produktów, które są dostarczane partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od daty dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Konsument oraz Konsument-Przedsiębiorca może odstąpić od umowy , składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą poczty tradycyjnej, poprzez przesłanie oświadczenia na adres Sprzedawcy drogą elektroniczną zgodnie z danymi określonym w § 1 Regulaminu.
- W przypadku przesłanie oświadczenia drogę elektroniczną , Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi, Konsumentowi-Przedsiębiorcy na podany adres email potwierdzenia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Skutki odstąpienia od umowy:
-
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi, Konsumentowi – Przedsiębiorcy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, wszelkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy rzeczy z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta, Konsumenta-Przedsiębiorcę sposobu dostarczenia innego niż najtańszy , zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta, Konsumenta-Przedsiębiorcę użyte w pierwotnej transakcji, chyba, że zgodził się on na inne rozwiązanie, które nie będzie wiązało się dla niego z żadnymi innymi dodatkowymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument, Konsument-Przedsiębiorca zobowiązany jest do odesłania Produktu na adres Sprzedawcy wskazany w niniejszym Regulaminie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy.
- Konsument, Konsument-Przedsiębiorca ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu, także koszty zwrotu produktu jeśli ze względu na swój charakter produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Konsument, Konsument-Przedsiębiorca jest zobowiązany odesłać towar w stanie nienaruszonym, bez śladów użytkowania czy uszkodzeń.
- Sprzedawca nie przyjmuje żadnego zwrotu towaru przesłanego za pobraniem.
Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi, Konsumentowi-Przedsiębiorcy w odniesieniu do umowy:
- w przypadku sprzedaży towarów z personalizacją tzn. wykonanego na specjalne zamówienie Konsumenta, Konsumenta-Przedsiębiorcy;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy , które po dostarczeniu ze względu na swój charakter zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
§ 7 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy, zawierane są w języku polskim.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego w szczególności przepisy kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpoznawania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.01.2021r.